Zdá sa vám hustenie pneumatík ako banalita, ktorá nie je veľmi dôležitá? Opak je pravdou. To, ako nahustené vaše pneumatiky výrazne ovplyvňujú nielen jazdné vlastnosti skútra, keď napr. podhustenie môže viesť k šmyku, elektrokolobežka pôjde pomalšie, ale aj životnosť pneumatiky a duše sa výrazne zníži a to určite nechcete. Koniec koncov, nechcete sa z času na čas zaoberať tým, že máte prepichnutú alebo prepichnutú pneumatiku a dávate zbytočné peniaze na nové pneumatiky.
Ako ľahko vyriešiť odstránenie defektu a zničenia pneumatík alebo ako nafukať bezdusovú pneumatiku?
Ak chcete raz a navždy vyriešiť potenciálne prepichnutie gumy, jednoducho si zaobstarajte plné bezdušové pneumatiky, ktoré sa nedajú prepichnúť. Samozrejme, plné pneumatiky majú svoje výhody, ako napríklad to, že sa nedajú prepichnúť, ale aj nevýhody. Medzi nevýhody môžeme zaradiť nižší komfort pri jazde, pretože guma je tvrdšia, čo má za následok aj to, že pocítite viac nerovností terénu, na ktorom práve jazdíte.
Ako zahustiť kolobežku?
Ak ste sa rozhodli nechať pneumatiky s trubicou, je dobré postarať sa o ich správne nahustenie a pravidelnú kontrolu tlaku. Ako určite viete, ako majitelia elektrických kolobežiek je na niektorých modeloch, najmä na prednom kolese, ťažko prístupný ventil pneumatiky. Odporúčame, aby ste sa zamysleli nad tým, či je pre vás lepšie získať nejaký druh pripevnenia adaptéra / ventilu (redukcia na galuskový ventil), ktorý zaručí nielen pohodlnejšie nahustenie pneumatík, ale aj veľa nervov.
Na nahustenie pneumatík potrebujete iba klasický jednoduchý nafukovač alebo dokonca prenosný kompresor, ktorý dokáže nafúknuť aj pneumatiky bicykla, koleso bicykla atď.
Tabuľka nahustenia pneumatík pre elektrický skúter Xiaomi alebo Ninebot
Hmotnosť v kg | Predné koleso (PSI) | Zadné koleso (PSI) |
50 – 70 | 35 – 40 | 40 – 50 |
70 – 90 | 40 – 45 | 45 – 55 |
90 – 110 | 45 – 50 | 50 – 60 |
110 a viac | 50 – 60 | 60 – 65 |
Vyššie uvedená tabuľka inflácie je iba orientačná a je potrebné dodržiavať hodnoty výrobcu, ktoré sú uvedené na boku pneumatiky. Ak je váš tlakomer v baroch, poskytujeme aj odporúčanú tabuľku hustenia v baroch. Koniec koncov, konverziu tlakových jednotiek si môžete vypočítať sami.
Hmotnosť v kg | Predné koleso (tyč) | Zadné koleso (tyč) |
50 – 70 | 2,4 – 2,8 | 2,8 – 3,4 |
70 – 90 | 2,8 – 3,1 | 3,1 – 3,8 |
90 – 110 | 3,1 – 3,4 | 3,4 – 4,1 |
110 a viac | 3,4 – 4,1 | 4,1 – 4,5 |
Záverečné odporúčania
Regulácia hustenia a tlaku v pneumatikách je v podstate rovnaká ako v aute. Je potrebné pravidelne kontrolovať tlak v pneumatikách, aby sme pneumatiky zbytočne neopotrebovávali a nespôsobovali horšie jazdné vlastnosti v dôsledku nedostatočného nahustenia. Ak ste skúsený vodič auta, určite viete, že auto, ktoré má vyfúknuté pneumatiky, je oveľa ťažšie riadiť. A rovnako je to aj s elektrickými kolobežkami, ale aj s klasickými kolobežkami či bicyklami a motorkami.
Preto kontrolujte tlak v pneumatikách aspoň raz za mesiac, ale najlepšie častejšie. Je tiež dôležité povedať, že podhustením pneumatík viac zaťažíte motor a tým dochádza k väčšej spotrebe batérie, respektíve dojazdu elektrokolobežky.
A ty ako? Staráte sa o svoj elektrický skúter a pravidelne kontrolujete tlak v pneumatikách? Dajte nám vedieť v komentároch.
Pekné video o tom, ako je pneumatika zničená kvôli tomu, že je nedostatočne nahustená, nájdete na tomto (YouTube): https://youtu.be/cjhMCjtLwTU